galema.reismee.nl

De dag, nadat mijn schoonmoeder 88 werd.

Met een wat slaperige kop zit ik hier, inmiddels in Chiang Mai, in een wat smoezelige ruimte te typen. Ja, het valt eigenlijk tegen om 's nachts te reizen. Doen we niet weer, zeiden we vanmorgen. Dus een goed voornemen.

Op 4 januari kwamen we aan in Ayuttaya, de oude hoofdstad van Siam. De stad is eertijds helemaal verwoest. Er zijn evenwel imposante rudimenten bewaard gebeleven. Eerst op de fiets en later op de boot hebben we hier veel rondgekeken. Maar na ruim één dag ben je hier toch wel uitgekeken. Daarom gisteravond met, alweer een gammele bus, naar Chang Mai gegaan. Aan de grens van de stad begaf de bus het en werden we vanmorgen om 7.00 uur met songthaws in de stad gedropt. Het was er nog koud, niet meer dan 10 graden, denk ik. Dus toch maar de fleecejacks aan. Handig en practisch.

Vanuit de Trotter hadden we al een ons bekend guesthouse benaderd, hier konden we helaas pas om 8.00 terecht, dus elders maar een ontbijtje gekocht.Deze dagen gaan we eens kijken, hoe we naar Laos kunnen gaan. We hebben inmiddels kontakt met Hilde en sturen aan op een date rond 10 januari.

Laurens

Laos, top! Een uitstekend hotel in Vang Vieng: Elephant Crossing. Duurder dan de rest (voor westerse begrippen meer dan goedkoop), maar mooi hotel met het beste uitzicht!

ans

het is druk op reismee.nl
ik kom net uit australië en nu thailand!
geweldig om zo een klein beetje mee te reizen.
wens jullie veel plezier; met liefs.

Marten

Ook van mij een fantastsiche tijd toegewenst.

Klaas-Tette

He pa en ma, het gaat goed zo te horen.

volgende keer maar gewoon gaan vliegen. gaat een stuk makkelijker.. kost ook nog eens bijna niets.

Veel plezier in Laos.. en ma, als je in vang vieng een pizza bestelt dan moet je maar geen champignonnetje/paddestoeltjes erop doen..