galema.reismee.nl

Van Prechuab Khiri Khan naar Bangkok

Afgelopen zaterdag zijn we met de locale trein van PKK naar Hua Hin gereisd. Een ervaring, waarvan na een half uur de waardering snel daalde. Maar toch!

De trein kwam, en dat is kennelijk normaal, een half uur later op het station van PKK aan, hij werd gemeld door een sirene en het gebel van de stationswacht. We dachten, dat kon wel eens druk worden, wel 35 man stapten in op ons kleine stationnetje. De trein was al overvol met mensen van een zeer gevarieerde pluimage, geen toeristen. Allerlei potten en zakken etenswaar stonden in het gangpad. Even was het de puzzel, waarheen met onze bagage. Wij dachten alleen maar een staanplaats te kunnen bemachtigen. Maar na spontaan geschuif op banken en een niet mis te verstane opmerking van de conducteur konden wij zitten. Vervolgens werden de gangpaden bevolkt door de verkoopsters van limonades in ijs, kip, maaltijden met rijst, halve kippen, rijst in bamboo en wat niet meer. Zij sleepten hun koopwaar aan lange haken overal heen en haakten deze aan bagagerekken om zo hun handen vrij te maken voor de klantenbediening. De foto's geven wel een beeld. Na ca. 100 minuten hadden we de stopreis van ca. 80 km beëindigd, gelukkig maar, want na de eerste verbazing kwam de verbijstering over de etenslucht, de zweetlucht en wat al niet meer. Zo pieste een jongetje naast ons in een plastic zakje, hetwelk vervolgens vlak voor onze neus langs uit het raam werd gesmeten.

In Hua Hin, een grote badplaats, raakten we weer gewend aan de drukte van de stad. We hebben weer genoten van de wandelingen over het grote strand en van alles wat zo op het strand ligt en langskomt. Nu zitten we klaar om de bus te pakken naar Bangkok, waar we na een kort bezoek aan het backpackersentrum Koh San Road, rond 23.00 uur naar de luchthaven gaan. Vannacht om 02.30 uur vertekken we. Om 9.00 uur nederlandse tijd hopen we uitgeslapen te landen in een zonnig Nederland. Een fijne vakantie zit er dan weer op. Jammer, natuurlijk, maar het is ook weer lekker om naar huis te gaan en iedereen weer in levende lijve te ontmoeten. Loes heeft al weer zin in stamppot Andijvie. De curry's komen haar de ogen uit, ondertussen.

Wij bedanken ieder voor hun reactie. Het was leuk om zo contact te houden met het thuisfront. Het heeft ons gestimuleerd om ons reisverslag bij te houden.

Hilde

Hai Abbo en Loes! Goh jongens, zit het er weer op! Daar ben ik niet echt jaloers op... Alleen wel op dat ene zinnetje 'om iedereen weer in levende lijve te ontmoeten' Daarvoor zou ik ook wel eventjes thuis willen zijn.. en ja, die stamppot andijvie zou ik ook een moord voor doen;-) Maar goed, nog teveel te doen! Leuk jullie zo gevolgd te hebben. Hoop ook van jullie belevenissen thuis mee te mogen genieten. We keep in touch! Super om jullie ontmoet te hebben tijdens jullie trip, nogmaals: ik vond het heel gezellig!

Dikke kus Hilde

gina

wolkom thus, hopelijk met een vertrouwd zonnetje en bedankt voor jullie prachtige reisverslag. Ik heb ook genoten groetjes van Gina

Annaberth

Wanneer jullie dit lezen is het vast tijdens de wachttijd op het vliegveld. Ik wens jullie bij deze een hele goed reis en tot gauw!

Klaas

Hoorde net dat jullie weer veilig zijn aangekomen. Welkom thuis..

Ine

Dank voor jullie prachtige reisverslagen en beeldende foto's. Welkom thuis!
Liefs,
Reinder en Ine

margot

ik denk, dat jullie inmiddels in je eigen bedje liggen te knorren. Hartstikke fijn om mee te mogen reizen van verre en te genieten van de mooie fotoos. Wat lijkt het dan allemaal dichtbij. Geniet nog maar een tijdje heerlijk na. De warmte zit voorlopig nog wel in je lijf en het kleurtje ook denk ik, aan de buitenkant.
Een goede thuiskomst en gauw tot ziens om de verhalen te mogen beluisteren uit jullie mond. Lieve groeten, Margot en Heine

Ida

En dan weer thuis komen ... dat doet vast ook weer goed. En voor de stimpestamp ...kom maar gauw eens aan, dan maak ik die.
Tot gauw!!

Jan en Marianne

Welkom thuis en geniet weer van de winter hier.
groetjes

h.j.mhuls@kpnplanet.nl

Ha Abbo en Loes zouden jullie per omgaande contact op kunnen nemen met Elly Meijerink.
tel.nr. 06-42343385