galema.reismee.nl

Koh Lanta, zon zee en duisternis

Vrijdag, 1 februari

Dag allemaal,

Abbo zet zijn foto's op de site dus doe ik nu even een stukje tekst zodat het allemaal niet te veel tijd kost. We zijn dus op Koh Lanta aangekomen met een drukke boot. Onderweg moesten we twee keer op zee stoppen om van andere boten mensen over te laten stappen op onze boot. Bij de eerste keer dacht ik: dit kan niet dit, zijn er niet veel te veel. Maar bij de tweede overstap moet je daar maar niet meer over nadenken. Een overvolle boot dus, gelukkig hadden we een plekje.

Aangekomen bij het plaatsje Ban Saladan op Koh Lanta, stonden er allemaal mensen die je een plek of een taxi aanbieden. Gelukkig hadden we wat gereserveerd, dus hoefden we alleen vervoer. Dat is toch handig, doen we de volgende keer weer. Je weet dan niet wat je reserveert, maar daar worden we wat makkelijker in, staat het je niet aan dan zoek je voor de volgende dag iets anders. Het is dus vaak een verrassing waar je terecht komt.

Deze keer een hele grote verrassing: Een hutje vlak aan zee met fan, bathroom en muskietennet. Een veranda met hangmat waar je kunt lezen met uitzicht op zee. Het Zwitserleven gevoel, Abbo kan zo mee doen in een t.v. spotje( zie foto). We hebben de omgeving verkend, heerlijk gegeten in het familierestaurantje, gezwommen en gekeken wat we nog kunnen doen.

Na een aantal dagen, hoe mooi we ook zitten, willen we weer wat anders zien. Dus met de tuk tuk naar Klongnin Beach. Daar even rond gekeken een volgende locatie uitgezocht en daar dan de volgende dag naar toe. Weer heel anders, ook rustig, maar meer restaurantjes, barretjes en fireshows. Ieder restaurantje probeert mensen te trekken met kaarsen, lampionnetjes, cocktails enz.

We hebben een avondje bij zo'n restaurant op het strand 'gelegen'. Romantiek op en top. Je schrikt soms van de zee die ineens met donderend geweld dichterbij komt. Ze lichtte even aan de rand op, prachtig! In het donker terug met een zaklantaarn waarbij de zee even meelicht.

Vanuit deze locatie hebben we de 4 eilandentocht gemaakt ten zuiden van Koh Lanta. Onder meer Koh Ngai en Koh Kradan.Met een soort rondvaartboot gingen we vier eilanden langs waarbij er bij twee eilanden even gesnorkeld kon worden. Bij de cave, die vroeger gebruikt werd door zeerovers en waar de buit in werd verstopt, moesten we een zwemvest om. Zwemmend door de pikdonkere cave van wel 100 meter kwamen we aan bij een klein strandje binnen in de cave. Best zwaar met zo'n zwemvest aan en ook om in het donker tussen de rotsen door te zwemmen, het was gewoon spannend af en toe. Op een eiland gebruikten we een lunch die weer heerlijk was. Het smaakt hier allemaal arroy!!!!!

Abbo neemt 'de pen' weer over.

Vandaag hebben we een plan gemaakt voor de komende dagen. Morgen vertrekken we naar Koh Ngai. Weer zo'n plek waarvan je de naam pas kunt onthouden, wanneer je er geweest bent. Gisteren hebben we een quick scan gemaakt op de 4-eilandentocht, vandaar dat we er veel zin in hebben om daar enkele dagen te blijven. Vanmorgen gebeld. Er is plaats, dus op goed geluk, we gaan er heen. Vanmiddag een lunch genoten bij Paradise. Lekker. Pas toen we het Menublad zagen, realiseerden wij ons, dat KT en Anca hier ook hebben gezeten. Leuke locatie, wij gaan er vanavond ons laatste Koh Lanta-diner nuttigen.

Ik vermoed dat de verbindingen met de rest van de wereld op Koh Ngai zo beperkt zullen zijn, dat internet een stap te ver zal zijn, maar je weet het maar nooit. Stroom is er in ieder geval wel.

Overigens, maar weer bedankt voor de reacties. Ik bespeur hier en daar enkele zure trekjes, die ik dan maar als jaloezie interpreteer. Ik denk, dat het ook terecht is. We voelen ons echt verwend, als op zo'n bounty-reis met honeymoon-trekjes.

joost

Arroy? Hmm, jullie zijn al elkker ingeburgerd ;-) Klinkt spannend allemaal. Gaaf. Ga zo de foto's even bekijken.
Doeiiii
Joost

ans

lees jullie verhaal terwijl het hier hard waait en af en toe regent! Dus we zitten in compleet andere werelden. Dat jullie volop genieten is duidelijk. Wens jullie nog veel moois en oant letter!

gina

Hoi, heb ik al een van je nieuwste beelden gezien, Abbo? Deze foto's roepen vragen op, Wie zit daar bovenop de olifant. Het is leuk om mee te reizen, al lijkt zo'n massage aan zee, me wel iets om jaloers op te zijn. Een nieuw idee voor 't Klif bij Mirns, misschien veel plezier en goeie reis weer. tuut van Gina

klaas

Mooie verhalen.. super om te lezen. Het is allemaal heel herkenbaar. wij hebben op dezelfde eilanden gezeten, en dat is gewoon genieten. dus zure trekjes zijn helemaal terecht.

Arroy betekent Lekker

Marten

zie ans schrijft:)
Groeten Marten (niet zuur en ook niet jaloers)

margot

lekker, lekker daar. Jullie nemen toch zeker wel wat van al dat lekkers mee naar hier, nietwaar. Een beetje warmte of zo. Fijn, dat het lezen van jullie avontuur een warm gevoel geeft en me aanzet tot verdiepen in de rijke cultuur van dit land en de landen er om heen.
Geniet voorlopig nog maar van al dit moois, warms en lekkers, groet Margot en Heine

Jan en Marianne

We hebben weer genoten van jullie verslag en foto's. Jullie genieten nu wel echt van het weer en de omgeving. Wij hebben ons vooral met het nieuwe huis van Fenke en roy bezig gehouden. Morgen gaan ze verhuizen. Maar wij duiken 2 dagen in het Steenbergse Karnaval. Dus wij geneiten op onze manier, en dat zal er ook wel warmpjes aan toegaan.
We wensen jullie veel plezier en een goed reis verder!

Ida

Wat een apart 'hutje' aan het strand in Ban Saladan. Ziet er heel romantisch uit en zoals je schrijft Loes, heeft het alles om te genieten en dat doen jullie volgens mij volop. Dat zwemmen in die donkere cave was ook spannend hoor! Maar het was weer de moeite waard, denk ik. Snorkel jij zelf ook Loes? Het is hartstikke leuk jullie reis een beetje mee te leven en te volgen.
Hier gaat alles prima - wij zijn onze reis aan het voorbereiden. Gisteren met Ageeth een saunadag gehad en van een Hamam genoten - is ook heerlijk, maar jij laat je ook heerlijk masseren. Abbo Loes, wens jullie nog een heel fijne tijd.
Lieve groet!

Reinder en Ine

Net even genoten van jullie reisverslag! Wat prachtig allemaal! We vliegen zo meteen van Chang Mai naar Phuket, en gaan daar weer een geheel nieuwe omgeving verkennen!
Geniet van al het moois!

Rien en Anneke

Zojuist de laatste verslagen gelezen, dus we zijn weer helemaal bij. We hopen dat jullie de laatste 2 weken nog heerlijk kunnen genieten van al het moois daar in Thailand. Hier is het carnaval losgebarsten; vanmiddag gaan we naar de optocht kijken; altijd de moeite waard!!
A.s. woensdag vertrekken we voor 14 dagen naar Gran Canaria; hopelijk een lekker warm zonnetje tegemoet.
Groetjes Rien en Anneke

Frans

Inmiddels lit hier sneeuw en hebben we onze feestneuzen weer opgezet! Als jullie opschieten kan je nog een staartje van Carnaval meenemen.

veel plezier nog in deze laatste week, ALAAF en HOU DOE!!!

Frans en Gemma

Annaberth en Fokko

Dag genieters van het leven,
Wat zijn we weer elke keer blij met jullie verhalen, niks jaloers, blij dat we wat te lezen hebben, komen er met dit slechte weer niet uit!
Blijf genieten!!!!
Dikke tuut.

Jenny & Marten

We hebben wederom genoten van jullie reisverslagen en foto's. Zwemmen door een pikdonkere cave lijkt ons buitengewoon spannend. Het is niet voor te stellen dat jullie op dit moment liggend, in een "wapperende" hangmat, genieten in de zon. Overigens een welverdiende rust na al die activiteiten! Geniet samen nog heerlijk van jullie laatste vakantiedagen.

Hartelijke groet,
Jenny & Marten

P.S. Ook een groet van het VSP bestuur!

Theo en Ria

Terug zijn wij van de sneeuw met veel zon.
Je gaat er echt voor zitten om alle verhalen te lezen die jullie gestuurd hebben. Prachtig, je blijft op de hoogte. Het wordt tijd om jullie snuiten weer te zien. Geniet van de laatste 10 dagen.

Jacint

Van jullie mooie verhalen krijg je echt zin om ook wat te ondernemen, dus heb ik maar gauw een reisje geboekt op internet . We gaan in de meivakantie naar Sevilla, waar we een hotelletje hebben in het oude centrum. Was altijd al een wens van me om daar in het voorjaar eens heen te kunnen gaan. Ik verheug me er nu al op. Hier gaat alles verder prima.
Geniet nog lekker en natuurlijk een dikke kus van ons!