galema.reismee.nl

Ao Nang, Krabi

Krabi was weer prachtig, al wordt het er steeds drukker en toeristischer. We hebben Nol en Peter enkele malen ontmoet, was heel gezellig. Verder hebben we een fantastische kajak-excursie gemaakt door lagoons, mangrovebossen en rotsformaties. Verrassend, hoe de geluiden veranderen in de canyons, hoe lichtschitteringen steeds veranderen in de mangrove-bossen, waarvan de wortels een halve meter boven het water uitkomen en waartussen heel nauwe doorvaartjes liggen. En dan plotseling besprongen te worden door aapjes, die hopen, dat je wat eetbaars aan boord hebt. Ja, vervelend wordt het, wanneer ze met je hele tas ervandoor gaan. Gelukkig niet gebeurd. Prachtige plaatjes gemaakt. Ik hoop alleen, dat ons fototoestel in staat is dit moois allemaal weer te geven.

Net als vorige keer hebben we Railey Beach bezocht. Nog steeds heel mooi. Er wordt wel heel veel gebouwd, het herstel van de tsunami is hier nog in volle gang, maar tegelijk wordt er heel grootschalig gewerkt aan nieuwe resorts, lijkt me heel jammer voor dit bijzondere gebied. Lekker gezwommen en gezond in de schaduw, want o, wat is die zon fel. Loes was helemaal geroosterd. Waarschijnlijk hadden de malariatabletten haar zonneweerstand ondermijnd.

Behalve al die bijzondere dingen is Krabi (Ao Nang) ook altijd een plaats om lekker toeristisch te shoppen en te eten, hebben we dus ook lekker gedaan. Maar na een dag of vier is het ook weer genoeg geweest, dus vertrokken met de boot naar Koh Lanta met een snelle ferry.

Hilde

Hey Abbo! Zit je weer te zweten achter internet? ha ha, krijg net je bericht binnen. Mooi dat jullie nog steeds lekker genieten! Iets te lang in Luang Prabang achteraf? Ik zit nu op het vliegveld van Siem Reap (Cambodja) te wachten op mn vlucht naar Bangkok. Cambodja was erg overweldigend, zeer indrukwekkende tijd gehad (zie verder site;). Morgen door naar Nepal.. spannend! Heel veel plezier nog eventjes in het prachtige Thailand!
Dikke kus Hilde

Jan Mos

Ha Loes en Abbo. Wat een bofkonten zijn jullie toch. Zo vele prachtige indrukken en mooie foto's. Ik kan een beetje begrijpen dat je met die foto's nog steeds niet de ware belevenissen kunt vangen. Maar toch, voor ons is het fijn om een beetje mee te genieten. In Nederland is het weer nog immer somber en verschrikkelijk nat. In het geheel geen winter dus.
Volgende week gaan Marjan en ik wederom naar Berlijn, maar dan om onze schaatsers aan te moedigen op het WK. Een elfsten was natuurlijk mooier, alhoewel dit toch een aardige vervanger is. Veel plezier nog gewenst en wij zijn benieuwd naar jullie indrukken op Koh Lanta.

corry wolf

hallo loes en abbo.
verrassend he dat je van ons een bericht krijgt. wij zijn bij ida en horen van jullie mooie reis. weet je wat? wij waren hier vorig jaar ook. hebben 6 weken door thailand en laos gefietst. onvoorstelbaar indrukwekkend en mooi. wij genoten van jullie verhaal en foto's dit roept herinneringen op. zullen wij deze ook eens uitwisselen als wij nog eens bij ida zijn?
veel plezier en geniet van dit mooie land.

r. hans en corry

abbo

lijkt me leuk en nuttig, groeten, abbo

martin en ellen,

wat een avonturen,zwemmen in donkere grotten, je lekker laten masseren, s,avonds liggend aan het strand eten met een pot bier en Loes aan je zij, wat wil je nog meer. Zo te zien hebben jullie al aardig wat van Thailand gezien, geroken, geproefd en genoten. Ikzelf ben op dit moment geveld door een flinke griep, hopelijk is die volgende week voorbij, anders laat ik het je weten, groet Ellen en Martin