galema.reismee.nl

Koh Ngai

Was het nou gevaarlijk of alleen een spannend verhaal, we zullen het nooit weten.

Drie dagen hebben we op Koh Ngai vertoefd. Een prachtig eiandje, zonder verkeer. Veel zon met een (koraal)strand. We konden er heerlijk wandelen en zwemmen, als je maar op het scherpe koraal lette. Maar de zee was helder, dus dat lukte.

De andere kant van het eiland was alleen maar een 'ontoegankelijke' rotswand. Dat daagde ons natuurlijk uit. Dus vroeg in de ochtend aan de wandel over het strand en vervolgens aan de klim over de rotsen. Een vaag pad, dus we waren kennelijk niet de eersten. Tijdens het klimmen langs de rand van het oerwoud, elkaar steeds maar weer aanmoedigend, hoorden we af en toe krakende geluiden in het bos. 'We hebben niks gelezen over leeuwen en tijgers, toch?' Zal wel meevallen, dus gewoon doorgaan.

Op een gegeven moment kwamen we tot onze verbazing bij een totaal afgesloten resort, we stapten vauit de jungle zo in een openlucht eetzaal. Wij verbaasd, de mensen daar redelijk opgewonden. Wat bleek: kort voor ons waren uit ditzelfde oerwoud nog grote salamanderachtige dieren gekomen van wel anderhalve meter lang. Die komen iedere morgen op de etenslucht af. Voor de toeristen een leuke gelegenheid om deze, naar men zegt ongevaarlijke, bakbeesten te fotograferen. Wij moesten er niet aan denken om deze zelfde gevaartes met hun zwiepende staarten op onze bloedstollende klautertocht tegen te komen. Het was inmiddels 10.00 uur. Wij moesten nog wel terug. Informatie vanuit de staff van het resort gaf aan dat deze beesten na 10.00 uur zelden werden aangetroffen. Op basis hiervan hebben we de terugtocht aanvaard en heelhuids volbracht.

Het verblijf op zo'n klein eiland moest wel wennen. Zo weinig aktie maakte ons aanvankelijk onrustig. Maar de tweede dag werd dat al beter en de derde dag was het heerlijk. Toen wij vervolgens op de vierde dag in Trang aankwamen om verder te trekken naar het noorden, moesten we weer wennen aan het verkeer en de onrust. Hier hadden we gehoopt op een comfortabele reis naar het noorden, maar vanwege het Chinese nieuwjaar was de trein volgeboekt en waren we veroordeeld tot de, overigens comfortabele, bus.

We zijn gisteravond ca. 18.00 uur aangekomen in Prachuab Khira Khan, de buschauffeur zette ons af ergens aan de snelweg. We hadden een hotel geboekt vanuit de Trotter, op goed geluk. Aan de snelweg vonden we twee bromfietsrijders bereid om ons naar ons hotel te brengen. De brommers, opgeladen met ons (provisorisch behelmd) en onze koffers, scheurden door het dorp en nog vele kilometers verder. Grote vraagtekens ontstonden in onze hoofden: waar zou dit toe leiden? We passeerden vervolgens de ingang van een legerplaats, we kruisten een landingsbaan: komt dit wel goed? Uiteindelijk stopten we voor een zeer chic hotel. Zou dit het zijn, 6 km buiten de bebouwde kom, hadden we dit bedacht? Bij navraag bleek, dat onze naam er bekend was, dus hebben we de chauffeurs betaald en weg laten gaan.

Tot onze verrassing kwamen wij in een superdeluxe hotelsuite met perfect uitzicht op zee, 30 meter voor onze neus. Het bleek een hotel te zijn, wat door het leger wordt gerund met beperkte toeristenaccomodatie.

Dat werd dus lekker slapen, heerlijk douchen, super eten, enz. Hier blijven we nog ff, denken wij. Je weet het maar nooit

Alfons

Koh Lere! Spannend verhaal :)

Marten

Jullie zijn er weer goed voor weg gekomen zo te lezen;)
Nog veel plezier de laatste :( week.

Ida

Als jullie dat van te voren hadden geweten.... waren het geen varanen?Op de terugweg niets gezien?
En nu laten jullie je dus superluxe verwennen.
De laatste week nu, dus geniet nog maar even.
Tot gauw.

Klaas en Anca

Zo, spannend verhaal. Leuk dat jullie zoveel beleven in anderhalve maand. doen jullie vanaf nu wat voorzichtiger!!! tot snel

Klaas en Anca..

P.s wij hebben die beesten gezien en ze zijn erg groot.. dus jullie hebben echt geluk gehad.

Christina

Spanning en sensatie alom!

Koos Hoozemans

Hoi Abbo en Loes,

Wat een spannend gedoe met die beesten. Had je je jachtgeweer weer niet bij je. Leen voortaan een geweer uit de wapenkamer van het hotel.
Hier kennen we nu ook een sensatie: het is voorjaarsweer.

Groetjes

Elfi en koos

gina

Wat een avontuur, zeg en hebben jullie die dieren nu wel of niet gezien? ik kan me jullie verwarring voorstellen, brr. Ik loop net te wandelen langs het kanaal en boven jullie huis hangt een schitterende avondhemel. Onvoorstelbaar, alleen het geluid was niet zo welluidend. Kortom na alle avonturen is er hier ook schoonheid te beleven. tot ziens geniet nog maar lekker, tuut Gina

peter en nol

Leuk en spannend om te lezen, veel plezier nog en geniet ervan. Groeten Nol en Peter

Gemma

Ja, Gina dat vraag ik me ook af, hebben ze nou wel of toch niet die enge beesten gezien! Maakt niet uit het was een spannend verhaal om te lezen.
Beginnen jullie al een beetje te wennen aan het idee dat er ook een einde aan jullie prachtige honeymoonreisje komt, want daar begint het toch op te lijken! Nou ik wil niet jaloers zijn hoor, het is natuurlijk fantastisch daar, ver weg. Maar het is hier nu ook heerlijk. Het voorjaar lonkt, het zonnetje schijnt al twee dagen en morgen ook weer. De crocusjes en de sneeuwklokjes bloeien in de tuin. De mollen hebben hun werk al gedaan, de tuin is alweer veranderd in een gigantisch maanlandschap en volgens Harrie de tuinman laat het voorjaar nu niet lang meer op zich wachten. Dus Loes en Abbo met deze Hollandse "klaagzang" wil ik jullie terugreis naar Friesland iets aantrekkelijk maken.
Lieverds geniet er nog even van en ik wens jullie ook alvast een mooie terugreis en we zien jullie weer graag terugkomen.
Liefs en een dikke knuffel van Frans en Gem

Theo en Ria

Dag luitjes in het verre land de dagen beginnen hier al te lengen. Tot 6en licht dus dat is voor jullie straks niet anders. Wat wel wennen is is de temp. maar dat zal je meevallen want het is hier prachtig helder weer. Jullie gaan je klaarmaken voor de terugreis. Geniet nog een paar uur en ga lekker slapen in het vliegtuig want je vliegt toch in donker maar geniet van de zonsopgang echt, niet vergeten want die is prachtig!!! Tot woensdag!!! Theo Ria

abbo

ja ,tot morgen en de vele dagen er na!

nathalie

Wij gaan binnenkort naar Koh Ngai. Weten jullie misschien of je daar kunt pinnen?

Bedankt !

groetjes Nathalie